LICHAAM EN GEEST DOESBURG 

de sleutel tot geluk is volledige eenheid van lichaam en geest

TRAININGEN MINDFULNESS EN ACT


Een korte uitleg

Mindfulness is inmiddels een bekend begrip. Het staat voor 'met aandacht aanwezig zijn', in het hier en nu. Het is een effectieve methode om zelfkennis te vergroten en geeft inzicht in hoe gedachten en emoties werken. Bij Mindfulness is het niet van belang of gedachten en gevoelens prettig of onprettig zijn. Het gaat erom dat je kunt voelen wat zich op dit moment voordoet, precies zoals het is.

ACT (Acceptatie en Commitment Therapie) wordt gezien als een verdieping op Mindfulness en levert een bijdrage aan een accepterende levenshouding. Ook wordt er meer aandacht besteed aan bewust leven vanuit persoonlijke waarden. Je kunt ACT zien als een levenskunst, gebaseerd op oude wijsheid en hedendaags wetenschappelijk onderzoek.


Individueel- en groepstrainingen 

Een training kan zowel individueel- als in groepsverband gevolgd worden. 

Individueel voor deelnemers met een volle agenda, onregelmatige werktijden of voor deelnemers die liever één-op-één de training willen volgen. 

Het beoefenen van Mindfulness in groepsverband, verdiept concentratie en geeft een gevoel van verbondenheid. Het doel van de training is het ontwikkelen van zelfinzicht en bewustwording. Het delen van ervaringen met anderen kan daarbij ondersteunend zijn. 

De trainingen worden aangeboden in kleine groepjes, maximaal 4 deelnemers. 


HET AANBOD


Training 'Mindful omgaan met stress' (basis)

Deze training bestaat uit 8 wekelijkse bijeenkomsten van 1,5 uur. De training start met een telefonische intake en ter inspiratie krijg je wekelijks een mail, met achtergrondinformatie, opdrachten en oefeningen voor thuis. 

Tijdens de training komt onder meer aan bod:

De automatische piloot; de doe- en zijn modus; leren herkennen van gedachten en gevoelens; grenzen (her)kennen; het landschap van stress; veranderen of accepteren; hoe kan ik het beste voor mezelf zorgen en Mindfulness in de praktijk. 

Verder vooral veel oefenen met:

Loopmeditatie; de bodyscan; verschillende vormen van mediteren; zelfreflectie; ervaringen delen en bespreken van de huiswerksuggesties.  


Training 'Acceptatie en Commitment (verdieping Mindulness)

Er zijn 8 wekelijkse bijeenkomsten van 1,5 uur. De training start met een telefonische intake en ter inspiratie krijg je wekelijks een mail met achtergrondinformatie, opdrachten en oefeningen voor thuisDeze training is een waardevolle aanvulling op een training Mindfulness, maar kan  ook zonder ervaring met meditatie en mindfulness, gevolgd worden. 

Tijdens de training komt onder meer aan bod:

Het opgeven van  controle; leren accepteren; cognitieve fusie en defusie; mindfulness; het zelf; persoonlijke waarden; toegewijde acties en ACT in de praktijk. 

Huiswerk suggesties:

Iedere bijeenkomst wordt afgesloten met een huiswerksuggestie. De oefeningen dienen ter inspiratie en zelfinzicht. 


Training 'Omgaan met chronische pijn' 

info volgt 


Locatie:                

Richtersakker 14, Doesburg


Aanmelden:           

info@lichaamengeest-doesburg.nl of telefonisch naar 06 559 28 426



WAAR EN WANNEER

IS NOU EIGENLIJK DAT 

HIER EN NU

Loesje 







 
E-mailen
Bellen
Info